Dubbelt upp!

Efter en soft lördag så körde jag en lite tuffare söndag än jag brukar göra. Jag var ruggigt pepp och eftersom sambon skulle köra ett längre träningspass med cykel och simning, så jag bestämde mig också för att dubbla!

Rehab på mattan fick avsluta min träningssöndag innan det var dags att cykla hem och barnvakta den minste lille ligisten... Som naturligtvis skötte sig exemplariskt och hjälpte moster med både matlagning och disk!

Det blev en härlig springtur i milt höstväder, nästan så att jag var lite väl varmt klädd. Trots att jag bara tog mina allra tunnaste fingervantar så fick jag ta av dem redan efter några kilometer. Skön kontrast mot förra veckan då jag faktiskt kände av luftrören lite pga den kalla luften.

Pass nummer två kördes på gymmet efter energipåfyllning hemma i form av kaffe plus min gegga med jordnötssmör och kokosolja. Ett ombyte senare cyklade jag upp till Sports i Odenskog för att köra chins och dips. Jag har en hel del att jobba med för att komma tillbaka till min nivå med viktade dips, men det är ju bra att ha ett mål... Jag tränar i maskinen som ger lite assistans och börjar med mycket hjälp och många repetitioner åsså jobbar jag mig neråt helt enkelt. Efteråt blev det en genomkörare av hela rehabpasset med bål- och höftträning på boll och så avslutade jag med rörlighet. 

Sett över hela veckan har jag smugit in mer styrka i träningen nu än tidigare i höst. Även om det inte är några långa eller supertunga pass så känns det bra att ändra mina vanor igen. Jag är på rätt väg nu mot en bättre och starkare Sara!

Kommentarer