(Förra) veckans träning

Mån: Backintvaller 3 x 5 st (ÖSK/Körfältet)
Tis: VILA
Ons: Löpbandsintervaller 30 x 30sek (3:50-4:00) + styrka
Tors: Hemmastyrka
Fre: VILA
Lör: Löpning mysdistans 8.31km, 44:59min (5:25)
Sön: Löpning snabbdistans 5km, 24:55min (4:59) + hemmastyrka

Då var vecka två med fokus på att bli starkare i "löparmusklerna" avklarad. Lite knepigare att få till pga mycket jobb, men jag har ändå försökt kämpa på. Jag har kört några övningar styrka varje morgon ihop med rörlighetsprogrammet, den här veckan 5 av 7 dagar. Miniminivån är 3 x 10 höftlyft, 3 x 20 russian twists, 3 x 10 excentriska tåhävningar (på varje fot). Om jag hinner/orkar lägger jag på utfall, squats, plankor i olika former, armhävningar osv. Då "reggar" jag det som träning (se benämningen hemmastyrka ovan), men kör jag bara miniminivån så skriver jag inte upp det. 

Kommentarer