Frisklufts-lufs på fredagsmyset

Fredagar brukar ju vara min vilodag men efter en vecka inomhus så kände jag att jag behövde lite frisk luft. En trött och sliten Sara (trodde jag) drog till ÖSK för att köra en kort vända, jag hade väl tänkt drygt 5 kilometer men det blev 9 tillslut.



Luften var betydligt varmare än sist jag sprang utomhus (i söndags), termometern visade närmare 5 grader. Redan efter nån kilometer kände jag att det skulle bli längre än planerat. Vilken härligt känsla att springa! Spåret är kuperat och jag pinnade liksom bara på i ett hyggligt tempo. Inte för hårt men heller inte slött.



Riktigt kul var det också med mina nya Inov8. De sitter som jag skrev tidigare som mockasiner på mina fötter och av min stackars lilltå kändes ingenting. Så himla gött att få bekräftat att de här pjucksen funkar där. Nästa gång ska jag ta nån lerig backe och verkligen testa greppet på sulan också. Det blev inget sånt idag.



Terrängen runt Östersunds skidstadion är verkligen en kul lekplats. Jag tränar egentligen alldeles för lite där, vilket jag tänker typ varje gång jag väl tar mig dit. Att springa, eller åka skidor som det väl snart blir dags för, på kvällen är riktigt mysigt här. Perfekt fredagsmys helt enkelt!

Kommentarer