Inte alltid så jäkla enkelt

Även jag har dagar då det här med träning känns tungt. Igår var en sån dag. När jag klart senare än planerat kom fram till hotellet så började jag få för mig att jag var varm, mosig och kanske höll på att bli sjuk...


Sen fanns det ändå en liten liten tunn röst där inuti mig som försökte påminna om att det är sådär jag känner mig efter en lååång dag med jobb och bilkörning. Och att allt jag behöver för att återfå min energi är att röra på mig.


Och vet ni, jag lyssnade på den lilla lilla rösten (inte den som skrek JAG ÄR TRÖTT). Som vanligt var det jobbigaste att faktiskt fatta beslutet att göra det. Sen gick det lätt. Byta kläder, på med skor. Mot hotellgymmet. Kör, bara kör.


Tabataintervaller på löpband, 30 minuter på cykel plus en genomkörare för axlarna med fria vikter. Det ni! Där fick den där högröstade skrikarn inuti så hon teg. Hon hade fel ännu en gång. Jag var ju aspigg!!!!! Så jäkla skönt med en mental seger.

Kommentarer

Anonym sa…
:-) Kramen/mamma
Petra sa…
HUrtigt! Hur länge är du i Umeå? För visst är det här du är?
SARA BORG sa…
Jamenvisst är jag i Umeå Petra! Jag åker vidare i morgon bitti (för jobb i Lycksele).
Petra sa…
Hör av dig nästa gång du tittar förbi, behöver nån som drar igång mig igen på träning!
SARA BORG sa…
Petra, det blir nog lucia-veckan, tisdag till torsdag, så du kan börja ladda nu :)