Jag gör som sjukgymnasten säger... eller????

Ja ni som hängt här ett tag har ju följt med på min resa här under hösten. Ni som är nya fick en kort rapport tidigare i morse om att jag har tagit hjälp av en sjukgymnast som är inriktad mot idrottsmedicin. I början jobbade vi mest med min rörlighet (som var helkass) men sen några veckor tillbaka har jag gått över till en kombination av rörlighets- och styrkeövningar. Rörligheten ska jag jobba med en gång per dag och styrkan (ett särskilt program alltså) 2-3 gånger i veckan... Nu har jag valt ett lite annat upplägg med styrkan eftersom jag kände redan första veckan att det här skulle bli tufft mentalt.

I hate den där jävla bolljäveln... Det syns va????!!!! Fast den är ju skön att vila på som jag gör här!

Jag är ju inte överdrivet förtjust i att träna bålstabiliteten, vilket knappast gått trogna läsare förbi. Mitt styrkeprogram syftar helt och hållet till att träna just detta... Det innefattar en jävla bolljävel dessutom. För att inte den mentala tröskeln skulle bli alltför stor för mig så har jag valt att bryta ner det här styrkeprogrammet så att jag kör några övningar dagligen tillsammans med rörlighetsprogrammet och sen tar jag resterande övningar två dagar i veckan. På så sätt får jag med allt som jag ska, men jag bryter ner det i mindre "portioner" för att det verkligen ska bli gjort. Vi får väl se när det är dags för återbesök om sjukgymnasten godkänner detta, men jag tror att han också tycker att det viktigaste är att det verkligen blir av.

Sen ska jag vara ärlig och säga att jag faktiskt inte fixar alla övningar exakt så som de är tänka att utföras, eller under så lång tid/så många repetitioner som det var tänkt. Jag är helt enkelt för svag för att bibehålla bra teknik, men jag har modifierat övningarna lite, så det funkar ändå.

Kommentarer