Körigt i kalendern - hur får man ihop det?

På fredag går vi in i en ny månad igen och jag har suttit nu på lunchen och kollat igenom kalendern. Att det ser körigt ut fram till jul är bara förnamnet. Kommande veckor ska jag vara i Örnsköldsvik, Vännäs, Umeå, Stockholm och Umeå igen... Åsså ska vi flytta vårt kontor också, nånstans mitt därimellan. 

I måndags pratade vi på träningen om det här med vikten av att ha träningen som en andningspaus i tillvaron, inte som ytterligare en grej som stressar. Klart att ibland är det ju ok att få trixa, klämma och skynda lite, men när man väl tränar så vill i varje fall inte jag behöva känna stress för allt annat. När jag har mycket med jobbet eller hemma, så tränar jag ofta ändå, men korta pass. Det gör mig gott. Men sen är jag absolut inte främmande för att skita i träningen heller. 

Med lite planering brukar jag dock kunna hitta luckorna som behövs, så nu ska jag lägga några minuter på träningsfunderingar för kommande veckor. Jag har ju en bål som ska stärkas innan det är dags för återbesöket hos sjukgymnasten... :)

Kommentarer