Njutarrunda i NIKE Free


Vet ni vad, nu ska jag erkänna en grej som nästan är pinsam, men som jag faktiskt gjorde idag. Såhär var det, jag var sugen på att springa men visste inte riktigt när, var, hur eller vart. Jag grubblade lite fram och tillbaka men kunde inte riktigt komma fram till nåt. Då fick jag för mig att jag skulle think outside the box eller think inside the closet som jag säger... Haha. Jag gick helt enkelt in i min garderob, tittade på mina träningskläder och tog fram de plagg jag kände för att ha på mig. Det blev den här snygga NIKE-jacken i höstigt orange. Till den springer jag gärna i matchande NIKE Free och vips var det alltså bestämt att det skulle bli en inte alltför lång asfaltsrunda (eftersom det här är skor av barfota typen).


Jag joggade på små vägar och gångvägar mot Travet, Lillsjön och Odensala där trippen till slut landade på lagoma 8.36 km, 44:38 min och snittempot 5:20 min/km. Jag valde att springa helt utan ljudbok idag och lyssnade på steg, andetag och allt runtomkring. Termometern visade 7 plusgrader så det var behagligt på alla sätt och vis. Kilometertiderna i detalj kommer här: 5:53, 5:40, 5:27, 5:22, 5:13, 5:21, 4:59, 4:54.



Såhär glad blir man av höstlöpning en söndag som denna! Ut och njut nu vettja, än är det inte försent.

Kommentarer