Piller

Den här veckan har jag känt mig tröttare än vanligt. I förrgår tränade jag ju sent på kvällen och fick för mig att jag då skulle ha svårt att sova, vilket jag brukar få av endorfinkicken, men icke! Jag slocknade i princip direkt. Det är visserligen inte så konstigt för jag har knappt varit ute nånting och jag är ju van nu vid att cykelpendla till jobbet och dessutom springa utomhus minst ett par gånger i veckan. Jag brukar även äta en multivitamintablett dagligen, främst för att jag vill få i mig D-vitamin nu när det är mörkt ute, och så tar jag magnesium sen nån månad tillbaka. Nu tog båda burkarna slut för nån vecka sen, och det kan ju vara så att det inverkar också.

Jag är egentligen ingen stor förespråkare av piller, men just D-vitamin behöver vi tillföra den här årstiden. Därför gjorde jag slag i saken igår kväll. Jag har inte testat Holistics produkter tidigare men hittade på nätet till bra pris nu, så jag klickade hem D-vitamin, magnesium och även zink faktiskt, vars effekter jag listat nedan. Om du vill läsa ännu mer om produkterna så kika gärna i på deras hemsida här.

D-vitamin bidrar till:
- att bibehålla normal benstomme
- bibehålla normal muskelfunktion
- bibehålla normala tänder
- normalt upptag/utnyttjande av kalcium och fosfor
- normala kalciumnivåer i blodet

Magnesium bidrar till:
- att minska trötthet och utmattning
- elektrolytbalansen
- normal energiomsättning
- nervsystemets normala funktion
- normal muskelfunktion
- normal proteinsyntes
- normal psykologisk funktion
- att bibehålla normal benstomme
- att bibehålla normala tänder

Zink bidrar till:
- normal syra-basbalans
- normal kolhydratomsättning
- normal kognitiv funktion
- normal DNA-syntes
- normal fertilitet och reproduktion
- normal omsättning av makronäringsämnen
- normal omsättning av fettsyror
- normal omsättning av vitamin A
- normal proteinsyntes
- att bibehålla normal benstomme
- att bibehålla normalt hår
- att bibehålla normala naglar
- att bibehålla normal hud
- att bibehålla normala testosteronnivåer i blodet
- att bibehålla normal synförmåga
- immunsystemets normala funktion
- att skydda cellerna mot oxidativ stress

Kommentarer