Trycka in ett gympass

Igår fick jag in det som troligen kommer att bli veckans ända gympass. Jag hade egentligen utelöpning inplanerat men kom på att jag ju kunde köra intervaller på löpband och styrka efteråt. Bra där!


När jag ska springa snabbt så gillar jag att göra det i shorts. Inga tights som kryper ner och som man måste hålla på och fixa med, utan kläderna sitter på plats. Klockrent! Sen att folk kanske blir bländade av mina bleka ben, det är ju en annan sak... ;)

Det fick bli 10 x 30 sek (4:00), 10 x 30 sek (3:50), 10 x 30 sek (4:00) med fullt fokus på teknik. Fyratempot kändes riktigt lätt, och det ska det ju göra på så korta intervaller. Jag kan ju göra strax över det på tusingar så... 3:50 däremot, där så fick jag upp pulsen lite mer.


Jag har tyvärr tappat mycket styrka senaste året. Jag har inte samma driv och samma sug efter att gymma. Det får vara så ett tag nu. Antingen kommer det tillbaka eller så får jag bara ta tag i det helt enkelt. Men nu i höst ska jag fortsätta att vara ute så mycket som möjligt. Nya tag i vinter!

Kommentarer