Varför springer du?

snabbafotter.se ställde en bra fråga häromdagen. Har du funderat på den? Det har jag gjort, många gånger... Och det kan såklart förändras över tid! Just nu springer jag...

- För att jag mår bra av det!
- För att koppla av mentalt 
- För att komma ut i friska luften
- För att pressa mina tider
- För att jag vill ha mål att träna till

Frihetskänslan när man når toppen av backen... Love it! (syster fotar mig vid backträning i Uppsala, sommar 2013)

Mina anledningar har både med hälsa och prestation att göra. Om mina målsättningar krockar väljer jag hälsa före prestation. Mysjogg går före kvalitet om motivationen är låg. Bättre att mysa än inte träna alls för att min egen press känns för stor, det har jag lovat mig själv. Det kan såklart göra att jag inte förbättrar mig i den takt jag skulle vilja, men det är jag fullt medveten om och tycker är okej, utifrån mina förutsättningar idag. Jag har ett jobb med periodvis mycket press och för att behålla balans i tillvaron behöver jag vara "pressfri" så långt det går på fritiden. 

Kommentarer