Veckans träning

Mån: Hemmastyrka
Tis: Löpning intervaller 16 x 1min, tot 8.15km
Ons: Blandpass styrka + kondis
Tors: Löpning backintervaller 10 x 1:45min, tot 8.05km
Fre: VILA
Lör: Löpning långpass 15km, 1:21:38 (5:27)
Sön: VILA

Första veckan med nytt fokus, nämligen styrka! Jag kliver upp och kör mitt stretchprogram varje morgon utom fredagar, då jag har vilodag. Nu har jag dessutom kompletterat rörligheten med höftlyft och bålstyrka också. Det är inte många repetitioner men varje liten förändring kommer att göra mig starkare. Utöver det har jag kört hela rehabpasset en gång (på gym) och de delar jag kan göra hemma (har ingen boll) har jag kört ytterligare en gång. Jag är på rätt väg men det kan klart bli bättre. Det är bara att kämpa vidare. I morgon är det ny vecka och nya tag!

Kommentarer