Walk a mile in my shoes

Eller nä, men cyklat en bra bit har jag gjort!

NIKE Lunaracer funkar till det mesta - även om löpning kanske är min grundtanke

Det är lite meckigt med att packa inför jobbresor. Jag släpar helst på så lite som möjligt så det blir bara ett par träningsskor och inte överdrivet mycket träningskläder. Det gör att jag under den kalla årstiden inte brukar träna utomhus när jag är borta, för jag prioriterar inte att få plats med allt extra som behövs. Den här veckan är det därför hotellgymmet som gäller för mig och när suget efter löpband just nu är minimalt så nöter jag cykel i stället. Funkar ju det också! Jag har ju blivit van att rulla minst 6-7 kilometer dagligen eftersom jag cykelpendlat till jobbet med en gammal damhoj i nästan tre månader. Att sitta på en motionscykel och trampa på kändes nu plötsligt inte alltför hemskt. Något jag annars brukar dö tristessdöden av, haha.

Idag värmde jag upp i hyggligt tempo på cykeln i 15 minuter. Sen varvade jag 1 minutersintervaller på halvtungt motstånd med styrkeövningar för biceps, triceps, rygg och bål. Det blev en rätt bra genomkörare till slut, med genomgående ganska hög puls. Kul var det också! Minutrarna tickade på mycket snabbare än jag trodde. Totalt tog passet ca 45 minuter att köra och var alldeles lagom. Jobb i kväll gjorde att träningen inte blev av förrän vid 21... så nu lär jag väl bli vaken ett tag pga endorfinkicken... oh no... att jag aldrig lär mig.

Kommentarer