Bra avslut på söndagen

Jag har ju lite av en regel på söndagarna som säger "ut & njut". Eftersom min förmiddagsträning var inomhus så fick det även blir ett eftermiddagspass igår, en härlig löptur innan mörkret smög sig på och det var dags för middag hos svärföräldrarna. Jag önskar att jag kunde förmedla känslan jag hade när jag sprang... Det är så himla gött när allt bara flyter på och jag kan springa och fundera på ditt och datt och sen vips upptäcka att jag är hemma igen utan att det ens varit jobbigt eller jag har kollat på klockan. Tänk om varje löppass kunde känns så!!!


Temperaturen låg runt nollan och jag lyckades för en gångs skull välja exakt rätt klädsel. Jag var inte för varm och heller inte för kall. Jag körde i en supertunn, rosa underställströja (ADIDAS), med en något tjockare NIKE-tröja ovanpå. Den är perfekt med smarta detaljer, bland annat en ficka för iphonen på ryggen. På benen hade jag bara ett lager, nämligen mina favvotights för löpning, som också är NIKE. På fötterna valde jag inov8 med gummidubb trots att jag skulle springa på asfalt, eftersom det är rätt halt ute nu. Jag tyckte att det funkade bra. På huvudet har jag en buff i merinoull och på händerna faktiskt ett par tjockare tumvantar. Jag är alltid superkall om fingrarna i början men plockar av vantarna efter ca 10-15 minuter.

Passet kändes lätt idag och jag sprang dom sagt runt och funderade på annat. Blev positivt överraskad av kilometertiderna när jag kom hem, för jag upplevde ändå löpningen som väldigt lugn:

5:53, 5:30, 5:18, 5:11, 5:07, 5:18, 5:09, 5:01, 5:22

Kommentarer