Inspiration

Jag har snart kört två ganska lugna veckor när det kommer till min egen träning. Jag har siktat på tre pass i veckan, gärna varierat, och däremellan promenerat en del för att fylla på med frisk luft. Cyklat till och från jobbet har jag också gjort såklart, de dagar jag har varit på hemmaplan.

Charlotte Kalla, med flera ur längdlandslaget, pratar om sin satsning inför OS i vinter

I kväll ligger jag i soffan och laddar. Utanför fönstret blåser det ordentligt och jag hör brevlådelocken slamra. Jag har ljus tända i hela lägenheten och jag bara myser. På datorn kikar jag på sportklipp. Det är nästan så att jag till och med längtar efter ett tre timmars löpbandspass framför Vinternstudion. Det är en viss känsla i det ändå. För 2014 har jag ännu inte satt upp några mål, men just nu känns ett marathon ganska avlägset. Jag vet att jag kan springa fyra mil, så jag behöver inte bevisa det för mig själv igen. Däremot har jag gamla målsättningar på exempelvis milen, som jag ännu inte har uppnått. Det lockar mest just nu, men vet vem... Jag tänker göra som vanligt, dvs påbörja satsningen mot säsongen 2014 direkt efter årsskiftet. Fram till dess kör jag enbart på lust och glädje.

Kommentarer