Maskinträning

Efter en lång period av sporadiskt och oplanerad styrketräning med funktionell inriktning fick jag igår ett akut sug efter maskiner. Jag har tränat med hantlar, skivstänger, bollar, egen kroppsvikt och i kabelkrossen väldigt länge, men igår kändes det inte kul.


Efter en sån där tolvtimmarsdag på kontoret var jag för det första inte sugen på träning. Men räddningen kom när jag jag fick en sån där välriktad spark där bak som man kan behöva ibland. Perfekt! Jag bytte om och hojjade i väg igen, mot gymmet. Väl där såg jag maskinerna och tänkte att det var länge sen. Så på den vägen var det. Jag slet och drog i typ allt och en timme senare var jag tröttare i musklerna än på länge. Jag avslutade med min rehab i "myshörnan". Idag är jag skönt öm lite här och där och tänker att det inte alls är dumt med variation.

Kommentarer