Äntligen tillbaka på gymmet

Jag har firat jul hemma hos mina föräldrar i Brånan, tillsammans med min sambo och mina systrar och deras familjer. Det har varit supermysigt på alla sätt och varje dag har jag gjort nån form av fysisk aktivitet, förutom på julafton. Det har varit pulkåkning, längdskidor och utförs. Därutöver har jag gjort min rehabträning och stretch. I fredags kväll åkte jag hem igen vilket är både härligt och liksom tomt. Jag trivs så bra och är lycklig längst in i själen när vi är allihopa tillsammans, men så är jag också så himla bekväm med att vara bara jag. 

I går tog jag en rejäl sovmorgon och klev inte upp förrän efter 10, vilket förmodligen var exakt vad jag behövde. På fredagseftermiddagen och kvällen låg jag nämligen i soffan med feber, frossa och helt utan matlust. Kroppen värkte och det var tungt. I går morse när jag vaknade var allt det som bortblåst. Så skönt!


Efter en riktig slappardag med lunch på stan och sen soffmys till Vinterstudion så hoppade jag i mina icebugs (som jag är ruskigt tacksam för alla isiga dagar) och promenerade till gymmet. Det onda från fredagen kändes inte av alls, men däremot en stelhel som inte var behaglig. Lite rehabstyrka och rörlighet fick därför bli lördagens aktivitet, i kombination med den korta promenaden.


Det var väldigt lugnt på gymmet såhär i juletid. Annars kan det vara trångt i den här hörnan, men i går fick jag ha den alldeles för mig själv. Hur härligt jag än tycker att det är att folk rör på sig, så tycker jag också om att få träna ensam och ostörd. Dagen till ära bar jag t-shirt från H&M, tights Reebok och skor NIKE. Lurarna kommer från WESC.



Kommentarer