Avslut och nystart


Det fina med att vi snart är framme vid ett nytt år är att jag tagit mig tid att reflektera över året som snart ska avslutas. Det slår mig att jag har fått vara med om så mycket bra, och jag är otroligt tacksam över allt det bra jag har skapat i mitt liv och alla de fina människor som jag har runt omkring mig. Jag har börjat skriva på min årskrönika och kommer som vanligt att ge er en kort återblick över träningsåret som har varit. Samtidigt har jag också på allvar börjat fundera på 2014. Som jag har sagt förut så har jag inte anmält mig till Stockholm Marathon, så när jag till veckan drar igång med träningen inför löparsommaren så kommer långpassen inte alls att få samma fokus som de senaste åren. Det känns både spännande och skrämmande att testa ett till viss del nytt upplägg.

Precis som jag gjorde i januari för ett år sedan så tänker jag nu träna efter ett program. Jag gör upplägget helt själv men inspireras såklart av andra. Grunden kommer även i år bygga på 3 löppass varje vecka, och jag har idag börjat skissa på passen för den första månaden. Det är flera månader sedan jag tränade strukturerat, så det ska bli ganska skönt att få lite ordning på träningstillvaron igen. Häng med mig in på det nya året vettja!

Kommentarer

Petra sa…
Klart som fasen att iallafall jag hänger på!