Dagens

Dagens lunch: Saffransgröt med blåbär
Dagens träning: ingen än så länge men planerar transportlöpning och simning
Dagens bloggande: filar på årets nyårskarameller, det vill säga min summering av tränings- och tävlingsåret 2013. Har lyckats få klart det första halvåret nu
Dagens TV: vinterstudion rullar medan jag går igenom 2013 års bloggande. Det är Tour de ski som lockar såklart och dagens distans för både damer och herrar är sprint
Dagens fundering: coop har satsat på en färgglad (vilket jag gillar) reklambild, men man kan väl inte precis påstå att de slår ett slag för folkhälsan. Självklart ska man få äta godis, men jag är inte helt bekväm eller överens med mig själv i tankarna kring det här. Ansvaret ska naturligtvis ligga på individen, men jag tycker att textens underton ligger i att det är skamligt och dåligt med godis, och den känslan jag får i magen efter jag funderat lite, känns inte bra. Låt godis vara nåt härligt och bra, nån gång i bland, i stället för att berätta att det är nåt man bör känna skuld och skam för

Kommentarer