Eat your greens

Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas, inte minst för min egen del. Ät grönsaker. Ät bär. Ät frukt. Variera färger så varierar du vitamininnehållet. Generellt gäller att ju starkare färg desto bättre. Det är enkla grundregler att hålla sig till, om man inte har så där totalkoll. 

Gårdagens kolhydratkälla till middagen. En varm sallad med stekt vitkål som blandats med spenat och plommontomat.

För snart två år sedan började jag skära ner på rent socker, gluten och stärkelse i min kost. Pasta och ris byttes ut mot.... tadaaaaa.... grönsaker! Något jag ätit väldigt sparsamt under mina 30 första levnadsår. Nu menar jag inte att man ska sluta med pasta och ris, det är inte min poäng här, utan att man ska äta GRÖNT. Vad har det gjort för min hälsa? Ja, ett bra exempel är väl att jag inte har haft en enda förkylningsdag på snart två år. Och då ska jag tillägga att jag verkligen inte är en sådan som undviker baciller, tvärtom.  

Varför det här inlägget idag då? Jo, jag känner att något är på gång i kroppen, och så har det varit sen i lördags kväll. Lite upp och ner. Jag är absolut inte sjuk, men undrar om det inte lurar där nånstans och kanske slår till när som helst? Jag lyssnar och laddar med superspenat, friskluftspromenader och noll träning. Kanske klarar jag mig även den här gången, kanske inte.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag tror du har/har haft lite fullt upp, därför ligger
bacillurerna startklara ;-) Hoppas det lugnar sej till helgen, då kan du kanske vinka "hejdå" till dom små rackarna! Kram / mamma