Eat your greens

Grönsaker och bär är basen i mitt kolhydratintag och jag äter alltid något av det till mina måltider. Det har bäddat för ett bra immunförsvar och ett stabilt blodsocker de senaste åren. Nu vill jag gärna puscha dig lite extra till att också välja grönt i högre utsträckning än tidigare. Tänk inte bort, utan tänk till! Med det menar jag att du gärna får äta godis, kakor och bullar om du känner för det, men komplettera dina måltider med mera grönt, för en ännu bättre balans.

Grönsaker kan ju ätas på många sätt, antingen som tillbehör eller att man gör en sallad som huvudrätt. Förra veckan åt vi den här räk- och baconsalladen, ihop med avocado, kokta ägg och en riktigt stark vitlöksdressing. I salladen hade vi kokt broccoli, babyspenat, grön paprika, rödlök och lite olivolja med citronpeppar. Dressingen är pressad vitlök och örtsalt ner i creme fraiche. Mycket enkelt!

Lägg till mera grönt som gör gott till din "vanliga mat", för en ökat boost till immunförsvar och energinivå

Kommentarer