Energi - använd helgen till att fylla på!

Så har ännu en helg passerat och jag känner mig sådär härligt påfylld som jag brukar kunna göra när jag lyckats få till lediga dagar med en bra kombination av vila och aktivitet. I fredags gjorde jag en enkel "drömplanering" där jag skrev ner några grejor som jag verkligen ville göra, och några som var lite mer av "måste"-karaktär, typ storhandla, tvätta kläder, ja ni vet. Sånt som underlättar att ha avklarat när veckan börjar, och som därför är tillfredsställande att göra, även om de inte är direkt kul just då.

När jag tittar på listan nu så ser jag tametusan att jag fått check på allt, och lite till. Tipptopp på det alltså! Jag är som jag tidigare sagt väldigt dålig på att titta bakåt och glädjas åt sådant som hänt, men jag övar, så den här här helgen som varit kommer jag att försöka njuta av lite extra nu i några dagar. 

Jag igår - redo för polarexpedition? Nä, en skotertur till stugan för att grilla korv och dricka termoskaffe i en snödriva. Perfekt söndagsnöje efter en OS-femmil med trippelt rysk på pallen, vilken avslutning för hemmanationen! Jag har jacka och byxor från Lundhags, skor Sorell, Hestra-vantar och hjälm med gogglar från POC.

Kommentarer