Godmorgon måndag

Nu är jag tillbaka igen efter en helt fantastisk helg i mysiga Åre tillsammans med delar av min familj. Vi har badat, ätit gott och åkt utförs i nollgradigt och sol. Snacka om vårkänslor i kroppen nu!

Åre by i lördags eftermiddag då vi var på väg tillbaka till Fjällbyn, efter en heldag på Holiday Club

Lite träning har det blivit också. Jag körde delar av min löparstyrka i lördags kväll samtidigt som jag lagade mat. Vi åt "lördagsoxe", det vill säga oxfilé med goda tillbehör, och i väntan på att kött och pommes skulle bli klart så klämde jag in tåhävningar, utfallssteg och fällknivar. Igår kväll då vi kom hem stack jag ut på en kravlös "happy running", alltså en mysjogg. Jag har ju tekniken i fokus som ni vet så jag la upp det som så att jag sprang i 3 minuter och varvade det med 1 minut gång. Jag avslutade med fyra ruscher upp för en ganska lång och seg backe utanför mitt hus. Så det blev ett rätt bra löppass ändå, som inte tog mer än 45 minuter dörr till dörr. Väl inne körde jag ca 20 minuter bålstabilitet följt av en ordentlig stretch. I kombination med middagen som avslutades med en mycket kompetent chokladtårta, så kan jag inte annat än hylla helgen och tacka alla inblandade. Så mycket kärlek.

Kommentarer