Massiv träningsvärk

Gårdagen inleddes traditionsenligt med snöskottning, för att det är just så en härlig dag hos mamma och pappa ska påbörjas vintertid. Det hade kommit nån deci nysnö under natten så pappa, kiddosarna och jag klädde på oss och gick ut direkt efter frukost.

Pappa började med att sopa av de tre bilarna som stod parkerade på gården och jag började skotta undan snön. Barnen skuttade runt och gjorde lite av varje, så som barn gärna gör. Mest var de i vägen för av någon oförklarlig anledning så MÅSTE de sopa eller skotta exakt där en annan håller till, haha. Hur som helst så är det en ganska stor gårdsplan, och jag bestämde mig dessutom för att bredda vissa partier för att bättre kunna få plats med bilparkering. Det blev en rejält svettig stund med lite puls också, och nu ett dygn senare så känns det att jag har en rygg, om man säger så. 

Snöskottning måste vara den vardagsmotion som jag gillar allra bäst. Min äldste systerson Vide tycks ha anammat samma syn, för han brukar föreslå att vi ska ut och skotta, även när det inte har snöat... Sen är det klart att när man som jag bor i bostadsrätt, och sällan behöver skotta, så är det skoj att göra det lite då och då helt frivilligt. Jag får väl erkänna att då jag var husägare och var tvungen att skotta stora ytor varje gång det hade snöat, då var det såklart inte lika kul. Men å andra sidan kan jag inte minnas att skottningen brukade ge mig träningsvärk då, så jag måste ha varit i god form! Inget ont som inte ger något gott med sig?!

Kommentarer