Ögongodis - Nike Shield Flash Jacket

Ett av mina bästa motivationstips när lusten till träning sjunker är att surfa runt på olika träningssajter, och gärna titta på bilder som inspirerar. Snygga träningskläder är en sjukt bra motivationsfaktor för mig. Att komma hem sent från jobbet, trött i huvudet och med en känsla av att träna är det absolut sista man är sugen på trots att man vet att det är exakt vad både kropp och knopp behöver i det läget, så kan tio-femton minuter framför datorn göra susen!

Nike är ett märke som tilltalar mig väldigt mycket, då jag tycker att deras kläder kombinerar funktion och fashion. De är verkligen både bra och snygga. Jag har en hel del Nike i garderoben redan, och ska jag fylla på så blir det ofta så att jag söker just efter nått nytt därifrån.

Sen Nike släppte sin shield-kollektion har jag suktat efter deras "reflex-jacka" Nike Shield Flash. Den kombinerar verkligen det här med funktion och stil, jag menar hur snygg är man egentligen i en barn-reflex-växt från ICA maxi, som jag använder när det är mörkt?! Jackan är vind- och vattenavvisande och dessutom reflekterande, riktigt bra. Nu är priset därefter, man får ju som bekant ofta vad man betalar för. Men nu när vintersäsongen går mot sitt slut går den att hitta på rea lite här och där. Eftersom jag fyller år ganska snart så kan jag passa på att tipsa panikande familjemedlemmar om att det här med Nike-kläder är uppskattade presenter (både stl XS eller S brukar sitta okej).


Kommentarer

Petra sa…
Jag håller med dig, den är ursnygg! Jag hoppas att du får den i födelsedagspresent :)