Tisdagstugg på gymmet

Jag är så nöjd över mig själv de dagar jag har vett nog att få med mig träningskläder på morgonen, så att jag kan cykla förbi gymmet direkt efter jobbet. Mentalt är det så mycket lättare, och framförallt slösar jag bort mindre tid om jag slipper hem och byta om först. Ändå är det sällan jag får till det...

Igår var dock ett undantag, och trots att jag blev kvar till 18 på jobbet så var det med lätt sinne jag cyklade i väg mot träning. Jag hade ett styrkepass i tanken, med fokus på ben, bål och rygg. Idag känner jag redan av en lätt träningsvärk både här och där, så vi får se senare om jag fortfarande kan stå... ;)

Marklyft med höftfokus (framskjuten höft i slutläget och upp på tå) i smithmaskin är en övning jag gör med ganska lätta vikter, som ska hjälpa mig att hitta rätt i löpningen

Kommentarer