Kaffeutmaningen

Hur går det egentligen?

I måndags outade jag ju att jag skulle köra en vecka "varannan-grönt-te", vilken i praktiken skulle innebära att jag i stället för kaffe skulle fylla min kopp med te varannan gång. Det föll redan vid kopp nummer två för dagen, då jag insåg att grönt te inte ingick i sortimentet på jobbet. MEN jag är inte den som ger upp så lätt. Huvudsyftet var ju inte att dricka mera te, utan mindre kaffe, och det mina damer och herrar har jag också gjort. Totalt antal koppar per dag (vi behöver inte prata om EXAKT hur många de brukade vara) är nu nere på den nivån jag brukar vara uppe i redan vid 10-tiden på förmiddagarna annars! Bra va?!

Jag älskar mitt morgonkaffe och dricker gärna alldeles för många koppar. Däremot dricker jag inte kaffe alls efter 18 på vardagar

Kommentarer