Ömsom vatten ömsom vin... eller hur var det nu?

Vatten är jag rätt bra på att dricka, vin klart sämre. Men trots bilden och rubriken så var det faktiskt varken vatten eller vin jag hade tänkt skriva om, utan andra drycker. Jag är nämligen en riktigt kaffetunna. Mängden kaffe som jag bälgar i mig under en arbetsdag vill jag helst inte tänka på. Hittills har min mage varit gjord av stål, så jag känner inte av det på så sätt som jag vet att många andra gör. Däremot vet jag ju rent intellektuellt att det inte är bra att dricka så mycket kaffe som jag gör. Därför funderar jag på en liten utmaning den här veckan - vad sägs om varannan kopp grönt te?! Jag inser precis när jag skriver det att läget inte är det bästa, med tanke på min resplan, men va faan. Ska det vara en utmaning så ska det väl?

Systeryster fotar sitt vinglas och jag glider in i bakgrunden (lördagskväll hos mor och far)

Kommentarer