Snöpuls

Man kan ju inte annat än älska våren, va? Igår var det strålande sol och bar asfalt, helt perfekt cykelväder. I morse vaknade jag till fem minusgrader och två decimeter nysnö... och oplogade vägar. Att cykla med en cykelkorg full med matlådor, böcker och en dator är inte helt lätt kan jag berätta. Bitvis fick jag pulsa fram och släpa cykeln bredvid mig. Sista biten fram till jobbet hade de iaf varit ute och plogat vägen (inte cykelvägen), så då cyklade jag helt enkelt mitt i... Men ändå på något sätt så känns det tillfredställande när man kommer fram. Jag har cyklat till jobbet hela vintern och det är inte många dagar som har varit så här. Sedan tycker jag att det är lite charmen med våren, att man kastas mellan hopp och förtvivlan, och får njuta av årstiderna om och om igen flera gånger innan vintern slutligen får ge upp.

Å nu kommer snöröjningen! Jag borde alltså ha tagit sovmorgon...

Kommentarer