Ta vara på årstiden

Jag är en sådan där ambivalent människa som inte kan bestämma mig för vilken årstid jag gillar bäst. Jag tycker liksom att alla har något som gör att jag omöjligen kan välja. Som nu till exempel, vårvintern. Här i Jämtland erbjuder den sådana konstraster att det är helt fantastiskt. Igår förmiddag cyklade jag MTB och på eftermiddagen åkte jag längdskidor. Inspirerad av Årefjällsloppet som sändes på TV, där Charlotte Kalla och Daniel Rickardsson satte långloppseliten på plats genom att ta hem segern i respektive klasser. För någon sekund övervägde jag till och med att ta bilen upp mot Åre och åka i de spåren, men landade i att jag inte ville slösa bort dryga timmen enkel väg, när jag har finfina skidspår bara ett par kilometer hemifrån. Det var lite blåsigt, men med rätt kläder kunde jag njuta av solen på kanske årets sista längdpass?!

Östersunds skidstadion erbjuder fortfarande bra längdspår

Kommentarer