Pepp på hoj

Min kille har peppat mig lite på det här med hoj och att eventuellt byta ut min trek. Det är en 29-tummare och jag upplever den lite väl stort och klumpig, så jag har börjat fundera på om jag inte är typen som vill cykla 26-tum ändå. Nuförtiden finns ju dessutom 27,5 också. För er som eventuellt inte är så inne på det här så är det storleken på däck jag pratar om, och för några år sedan var det väldigt inne med 29.

Jag köpte först en 26:a som blev stulen, och ersatte då den med 29:an som jag har nu. Anledningen till det var att de inte hade någon 26-tums MTB med rätt ramstorlek för lilla mig hemma, och för att få ut så mycket som möjligt på min stöldskyddsförsäkring var jag låst till köp hos samma handlare. Jag bestämde mig därför ändå för att testa, trots att jag hade valt bort den typen av cykel första gången. Och sen har det varit så att vi inte kommer överens helt hundra. För att man ska orka svänga runt de större däcken så är styret väldigt mycket bredare än på en 26:a, och det är främst det jag inte riktigt trivs med. Sååå, vi får se här framöver om jag trillar över något spännande till rätt kurs, och får trekken såld. Det kan bli en riktigt spännande cykelvår i år, oavsett om cobian och jag rullar vidare eller om jag hittar en ny hoj!

Kommentarer