Tjatigt med tramphoj i varenda inlägg?!

Det kanske verkar som att jag inte gör annat än cyklar, och visst, när det gäller träning så stämmer det ganska bra, men livet innehåller ju även en hel del annat. Men den här helgen har gått i cyklingens tecken, nu när bara en vecka återstår till Lidingö MTB. Jag har cyklat i två veckor och en dag, och är ungefär så förberedd för min första MTB-tävling som jag kan bli på så kort tid. I helgen har jag kört fredag, lördag och söndag, och nu tänker jag vila från trampor någon dag. 

Min nya hoj har kommit och jag har fått till nästan 5 timmar fördelat på två träningspass på den. Växlar, sadel och ja nästan allt känns väldigt bra. Jag cyklade en längre asfaltsrunda igår och idag hängde jag med ett gäng killar på min första riktiga stigcykling. Jag har ungefär hur mycket som helst att lära när det gäller att ta sig rötter, sten och stockar, men jag trampade på rätt bra ändå och vurpade bara en gång. Det var då framhjulet körde fast i ett lerhål... Fast ja, jag var ohjälpligt efter och de fick stanna och vänta in mig typ hela tiden...

Nu är jag trött som i graven och ser fram emot att få gå och lägga mig och sova riktigt hårt i kväll. Jag kommer att köra träning i veckan också såklart, men absolut inte i samma mängd som jag gjort under helgen. Det ska bli extremt spännande och se om jag tar mig runt loppet på söndag. Om det går vägen kommer jag att vara grymt stolt och glad, och troligen se det som en större bedrift än mina marathon. Om jag inte kommer igenom så är jag ändå stolt över att jag vågade ta chansen och anmäla mig, trots att jag bara fick tre veckor på mig att träna! Jag är fortfarande lika pirrig idag som när jag fick veta att jag vunnit startplatsen, men absolut inte lika skräckslagen. Live like a lion free from fear!

Riktigt härligt väder idag! 8:30 mötte L och jag upp Stefan och Pär för att hoja Frösön-runt

Kommentarer