Det finns inget som piggar upp som en mysjogg

Efter att ha läst Magasin Åre till frukost så bestämde vi oss för en spontantripp dit upp, mannen och jag. Vi åkte vid 12 och hade ett par stopp längs vägen, bland annat på Lundhags fabriksbutik i Järpen, där jag shoppade ett par skalbyxor inför Sälen-resan om två veckor. Väl i Åre så var det ett antal cykelbutiker som skulle besökas. Mannen hoppar på kryckor efter en krasch just i Åres downhillbana på midsommardagen, så idag var det bara titta som gällde - ingen provcykling. Men känna, klämma och prova hjälmar, kläder och sådant har sin charm det också. Det var en trött Sara som kom hem på kvällskvisten. Den planerade mysjoggen var ytterst nära att bli inställd när jag upptäckte att Ida hade hört av sig tidigare under dagen med en förfrågan om sällskap. Jag hade helt missat det men skyndade mig att svara att jag var supertrött men hade planerat en lugn runda. Game on sa Ida och dök upp en kvart senare. Jag var så trött att jag knappt kunde stå upp, men efter några hundra meter var det som bortblåst. Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen - det finns inget bättre sätt att tanka energi är att komma ut i friska luften! Bra sällskap gör knappast saken sämre.

Kommentarer