Klantapa

Igår när jag i all hast skulle svida om för att ut och tjejcykla med mtb-gänget så lyckades jag slita sönder sömmarna över rumpan på mina vadderade cykelbyxor. Jag satte liksom i fingernaglarna exakt på sömmarna på båda sidor när jag skulle dra upp byxan och ljudet när fingrarna gick igenom var inte precis ljuv musik i mina öron. Vädret var fantastiskt så jag hade tänkt köra utan långa tights utanpå som jag annars oftast gör när jag ska ut i skogen, men den planen fick jag lägga åt sidan. Hålen var visserligen pyttesmå men jag ville inte riskera att båda skinkorna skulle titta ut efter en stund.

Så nu står jag "utan" cykelbrallor och måste omgående fixa nya. Det är väl bara att dra ner på stan och börja leta. Fy, jag gillar inte det där när man måste hitta och köpa. Att flanera runt i lugn och ro och shoppa det man gillar är en helt annan sak, men den där jakten, nä den står jag gärna över. Därför köper jag det mesta jag behöver på nätet. Klick klick och sedan landar det i brevlådan. Tyvärr känner jag inte att jag vill vänta plus att min mest frekventa inköpssida inte hade något som föll mig i smaken. För ja, jag kollade igår kväll innan jag gick och la mig...

Kommentarer