MAT OCH VILA

Träning i all ära, men det är inte allt. Mat och vila är två minst lika viktiga komponenter i den ekvation som handlar om din och min hälsa.

Att vara ute i naturen och fota kyrkor kan vara en lämplig aktivitet för vilodagar. Jag är ingen flitig kyrkobesökare men däremot tycker jag att de är vackra byggnader att titta på. Just det här är Kolåsens Lappkapell

Igår hade jag vilodag. Det betyder att jag varken tränar eller tänker på träning. Ibland kan det sistnämnda vara svårt att låta bli, ifall det är sport på TV eller man på något annat sätt dras med, men jag brukar försöka syssla med andra saker. Som att handla mat, laga mat och äta mat. Just igår var jag nämligen ohyggligt hungrig, vilket kanske kommer av den senaste tidens, med mina mått mätt, stora mängd löpning? Efter fyra dagar i rad med spring så behövs det säkert fyllas på och byggas upp både här och där i hela kroppen. Så jag ägnade mig helt enkelt åt ätande. En ganska trevlig aktivitet. Jag lyckades sno ihop en fiskgratäng med torsk och broccoli, som smakade ljuvligt. Jag gillar att servera hackad rödlök och rom till fiskgratäng, och så blev det även igår. Om det var maten i sig eller min extrema hunger som uppskattade att få mat vet jag inte riktigt. Sambon var nämligen inte alls lika exalterad, och vi brukar tycka ganska lika just när det kommer till fiskgratänger. Men men. Jag var nöjd i varje fall. Strax före 22 låg jag i sängen, mätt, nöjd och glad, redo för 8 timmars sömn. Mat och vila. Kom i håg det. Balans.

Kommentarer