Snart är det dags för Tjejmilen 2014

Tjejmilen och jag har ett långvarigt förhållande som har gått både upp och ner under åren. Jag minns inte riktigt när mitt första lopp var, men en 10-15 år sedan är det alla gånger. Sedan dess har jag både sprungit, gått och varit med som support. Sedan 2011 har jag återigen startat i första startgrupp, med olika förutsättningar men samma målsättning - att komma ner mot 45 minuter. Just 2011 var jag i min bästa löparform någonsin och gjorde milen på 48 minuter på träning bara någon vecka tidigare. Tyvärr var dagsformen på tävlingsdagen inte lika bra. 2012 blev en märklig sommar där jag först stördes av en ond höft efter maran i juni och sedan ett kraschat huvud med balansproblem till följd. Sämre grundform än året innan men bättre dagsform gjorde att jag kunde persa och kom under 48 minuter för första gången. Och vad hände förra året egentligen? Jag blev långsam på "kort" distans men snabbare på halv- och helmarathon. I år vet vi alla... Jag började cykla och mer eller mindre slutade springa. Har mest joggat för hälsans skull som komplement till cyklingen. Hur ska det här sluta? Något pers är inte realistiskt att ens fundera på men jag har i varje fall lagt cyklingen åt sidan och sprungit i snart fyra veckor. Alltid något! Jag har dessutom roat mig med att läsa mina gamla racerapporter, och det kan du också göra. Följ länkarna!

Tjejmilen 2013

Tjejmilen 2012

Tjejmilen 2011

Kommentarer