Äntligen MTB

Det var på tiden!


Sedan jag i slutet på juli i smått panik insåg att Tjejmilen närmade sig med stormsteg, och jag hade alldeles för mycket löpträning att ta igen, så har mina cyklar stått mer eller mindre orörda. Men igår fick jag äntligen tillfälle att ändra på det. Efter att ha spenderat förmiddagen i löparskor uppe i Spikbodarna var vädret alldeles för fint för att ignorera efter lunch. Sambon stack iväg på simning och då öppnade sig en lucka för ett mysigt rullpass i solen för min del. Finvädret gjorde att jag kunde köra i kortbyxor och bara njuta.

Kondis är grenspecifikt och färskvara fick jag grymt erfara, då jag knappt tog mig upp till Gräfsåsen. Pulsen slog och ett tag trodde jag att hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig, eller ja, nu överdriver jag kanske en aning men sant är att jag kunde konstatera att det är bra för mig att variera träningen. Cyklingen behövs den också!

Jag var ute och njöt i drygt en timme och rundan gick via travvägen och små grusvägar runtomkring alltså upp till Gräfsåsen, för att därifrån rulla skogsstig ner till Torvalla. Därifrån tog jag cykelvägar och eljjusspår för att så småningom komma tillbaka till stan igen - myspass när det är som bäst!

Kommentarer