Gå bara gå

Jag har ett mission nu under september som handlar om att jag ska gå mera. Jag har lite trassel med mina höftböjare som är extremt korta, och då jag sitter mycket på jobbet, och på fritiden mest joggar, springer eller cyklar, så sträcker jag inte ut dem ordentligt. Att ut och gå för att ta ut steget ordentligt är en liten förändring som kan göra skillnad. Idag gjorde jag slag i saken och tog en kort runda efter jobbet. Inget avancerat eller långt utan bara en kvart eller så. Men mer än jag annars går i vardagen.

Jag har ett annat mission också. Det handlar om att lära mig min gamla systemkamera. Att gå ut och gå och ta med kameran är därför perfekt sysselsättning en kväll som den här. Att de här sakerna i kombination - vara ute och gå och sedan pilla med kameran - är perfekt avslappning för mig som annars gärna har bråttom med allt, det är liksom en positivt bieffekt. Jag tänker mig att när världen snurrar snabbare än vanligt så ska jag bli ännu bättre på att grunda mig.

Dagens walkingoutfit: Jacka NIKE windrunner, jeans i boyfriend-fit från Lindex och på fötterna NIKE Free Fit

Kommentarer