Härlig förmiddag i löparskor

Någon vidare traillöpare är jag inte och blir kanske aldrig (?) men att springa är kul och finns chansen att få draghjälp till ett bra träningspass, ja då passar jag gärna på. Östersundstrail visade sig vara ett riktigt fint litet arrangemang där det enda jag saknade var en kopp kaffe efter målgång. 1 kilometer för barnen eller 5 & 10 kilometer för "stora barn", läs vuxna, erbjöds i vacker natur uppe i Spikbodarna alldeles utanför Östersund.

Klart för start i femkilometersloppet - och längst där bak står jag och är pirrig i magen!

...och där har vi kommit i väg. Jag fick en hygglig start och hittade ett lagom tempo men efter 500 meter gick mitt skosnöre upp. Fick stanna och tappade både placeringar och tid, vilket egentligen inte spelar någon roll men jag blev stressad ändå och sprang alldeles för fort för att jaga ikapp. Totalt slut och superflåsig när jag passerade 1 kilometer

Lina Hallquist höll ett bra tempo och kom in på en fin placering i 5-kilometersklassen

Med bara ett par hundra meter kvar till målet var det en sammanbiten Sara som passerade bloggfotografen, läs sambon. Inget spex för kameran här inte, det hade jag precis gjort för Hannas kamera bara en bit innan

Maria Borg spurtar mot mål och kämpade sig upp jämsides med tjejen i rosa efter en riktigt stark avslutning

Systrarna Lina och Sanna Elkott Helander strax efter start i 10 kilometersklassen, som sedan vanns av Frida Hallquist, med de här tjejerna in som tvåa och trea om jag minns rätt

Vinnaren i herrar 10 kilometer Simon Jörgensen, här först i bild på väg ut från startområdet

I mål glada och nöjda! Jag vann en påse lördagsgodis

Kommentarer

haha lördagsgodis - kan vara bästa priset!!
SARA BORG sa…
Träningsglädje: Eller hur?! Fast jag försökte byta till mig en förpackning grönt te i stället med Glenn 5 år. Men han ville väldigt gärna ha sitt gröna te, så det gick inte riktigt vägen.
Anonym sa…
Det fanns kaffe i stugan =)
Kul att du var med.
/Hanna
SARA BORG sa…
Hanna: Är det sant? Hur kunde jag missa det? Typiskt!