I´m back på bloggen! Tack Åre för den här gången

Här är jag och det är måndag igen! Jag har gett mig själv en uppladdningshelg i Åre tillsammans med delar av min familj. Som alltid går dagarna för fort men det är ingen mening att sura över det utan istället passa på att njuta så gott det går. Bloggen har fått vila lite den också, förutom ett inlägg i lördags efter det korta löppasset, som förövrigt var all träning som genomfördes den dagen. Åre stormade nästan bort och regnet vräkte tidvis ner, så det var liksom inte nån panik att vara ute då. Söndagen blev desto mer aktiv. Tyvärr missade jag chansen att springa upp på Totthummeln med Ida. Jag stänger ofta av mobildatafunktionen på min telefon i olika sammanhang, både på nätterna och när jag vill fokusera på annat, för att slippa onödig strålning också - med den bieffekten att jag lätt missar sms (via iMessage), messenger-konversationer och instagram-kommentarer. Så även den här helgen. Ida föreslog ett morgonpass men jag såg det först igår vid 10-11-tiden. Då var det lite sent påtänkt. Men vi tog igen det med ett kvällspass här hemma i Östersund på kvällen i stället. Mysjogg i skogen går inte av för hackor det inte! Min favoritrunda på spåren från ÖSK visa Spikbodarna ner till Odensala har belysning hela vägen runt, så det är perfekt nu i höstmörkret. Men innan vi lämnade Åre gick vi allihopa på utflykt med kiddosarna till Fröåtjärn och fikade. Därefter åkte vi åt olika håll. Syster med familj åkte tillbaka in till Åre by medan Lars och jag drog vidare till Vålådalen för cykling hela eftermiddagen.

Fröåtjärn med Åreskutan i bakgrunden - lite lite snö kvar däruppe efter förra veckans nederbörd

Kommentarer