Om att ladda batterierna

Var ute! Det är mitt allra bästa tips när det kommer till att ladda energi den här årstiden. Det gäller att ta vara på ljuset medan tid är. I helgen har jag som sagt varit hemma i Brånan och vi har varit ute en hel del både lördag och söndag. Min syster suktade efter bärplock, så vi fick ihop några liter svartvinbär från en buske vid stugan, som vi sedan kokade sylt på och åt med pannkakor, vispgrädde och smält choklad - himmelskt gott och lyxigt till lördagslunch. På eftermiddagen knatade vi ut i skogen på ett litet äventyr. V satte av upp på ett berg, och vi andra gick efter. Det behöver inte vara så avancerat för att bli ett äventyr för de små. Och inte för mig heller för den delen. Jag mår bra av friskluft, rörelse och sällskap. Det räcker ganska långt. Vi små-åt lingon och blåbär på vägen upp. Det var brant och bitvis fick N krypa för att för egen maskin ta sig ända till toppen. Där satte vi oss på en sten och tittade ut över skogen. Varken älg eller björn i sikte, och tur var kanske det?! Annars hade vi nog fått bråttom ner till bilen.

Jag har plockat fram min gamla systemkamera, som de senaste åren mest använts i jobbet. Jag har nästan alltid fotat med autoläget, även fast jag vet att man inte ska det, men har nu tänkt försöka lära mig kameran bättre. Det är ett perfekt sätt att koppla av och fokusera på annat, och dessutom komma ut. Så vackert som det är naturen nu, det är verkligen något jag vill lära mig fånga på bild på ett bra sätt. V lyckades fånga mig på bild också.

Kommentarer