Septemberlistan!

Idag är det den första september. Måndag. En ny vecka och en helt ny månad. Förra veckan skrev jag om mina tips för en lyckad höst, läs mer här, och en av mina punkter var att skriva Den Viktiga Listan. Jag har nu äntligen tagit tag i min egen och punktat upp det jag vill prioritera för september, här kommer den!

1. Vara utomhus! Gå mera, och då menar jag inte powerwalks utan promenader. Till eller från eller bara runt. Det är inte så noga.

2. Lära mig fotografera bättre med min systemkamera.

3. Weekend i Åre - familjemys kombinerat med upplevelse, vacker natur och kanske cykel?!

4. Bara vara. Lyssna och vara mer närvarande när jag är hemma med min sambo. Jag måste inte ha bråttom hela tiden. Varken i tanke eller kropp. Var sak har sin tid.

5. Tjejweekend i Stockholm med mamma och systrar - så efterlängtat! Jag ser fram emot kärlek, god mat och sedan ska vi visst springa lite också... Tjejmilen 2014 coming up!

6. Förändringstider! Det händer grejor på jobbet och ord som spännande och skrämmande hörs här och var i korridorerna. Positivitet ska som alltid vara i mitt fokus.

7. Mysjogga i skog och gärna även på fjäll med vänner. "Fart efter kamrat" är ett härligt uttryck som syftar till att alla kan vara med och att långsammast styr och de snabbare får anpassa sig.

8. Utveckling! Jag läser en distanskurs på universitetet, i snigelfart vilket är perfekt för oss som jobbar eller som pluggar annat på dagarna. För att jag är nyfiken. För att jag vill lära.

Många av de bloggar jag läser är fyllda av nystartskänslor, men jag ser också statusar på facebook som vittnar om precis tvärtom. Känslor av depp och mörker gör sig påminda hos många. Jag hoppas att du som läser det här kan hitta inspiration till minst en grej som kan lyfta din september. Det är inte så jäkla lätt alla gånger att veta vad man vill och vart man ska. Tro mig. Jag har också varit där. Jämför dig inte med andra. Jämför dig inte med mig. Utgå från dig själv och ditt liv. Minst en sak kan du få med på din lista. Det vet jag. Du är fantastisk, även om det inte känns så just nu. Det är vi alla.

Kommentarer