SHORTSVÄDER (fortfarande)

Jag jobbade långdag idag. Har ju varit på resande fot och den här dagen försvann den också i möten, så det var bara ett att göra för att få lite frid, nämligen beta av ett och annat vid datorn innan jag hade ro i kropp och knopp att åka hem. Jag var så trött men jag ville ut. Hann precis avverka en mysmil på 57 minuter med ljudbok i öronen innan det blev mörkt. Tänk att det fortfarande är så varmt ute och det är alldeles lagom att springa i shorts! Jag har visserligen långärmad tröja, men ändå. Löpningen kändes lätt, förutom att jag fick lite krampkänning i höger sida av bålen mot slutet. Jag sprang en runda som jag konstigt nog inte sprungit förut, inte hela biten i ett svep, men som jag absolut kommer att välja igen. Egentligen skulle den nog ha blivit ungefär 8 kilometer, men eftersom jag hade siktet inne på milen så fick jag springa slalom sista biten hem till dörren. Ni vet, gata upp - ett kvarter framåt - gata ner - ett kvarter framåt, på typiskt metersamlarmanér bara för att få höra klockan pipa för 10 avverkade kilometrar. Lite fånigt kanske, men om jag har bestämt mig så har jag. Punkt.

Run fast live fearless (NIKE)

Kommentarer