Supertusingar på #måndagsklubben

En variant på ett pass vi kört tidigare i sommar blev det i måndags kväll. Passet med tupertusingar, alltså där du delar upp ditt pass i set om tusen meter fördelade denna gång på 400+300+200+100 meter med gåvila 100 meter mellan varje omgång, och sedan lite längre vila mellan varje set. Vi gav järnet i totalt fem set, så det blev alltså femtusen meter (5 km) i riktigt bra tempo. Fint tryck i benen ändå efter att förra veckan ha känt mig tung. Riktigt snabba tjejer på passet gjorde också att jag tände till lite extra. Nu är träningen för Tjejmilen gjord och jag kommer inte att träna något mer tufft pass innan utan mer bara hålla igång kroppen.

Jag sprang i nya tightsen black & white från adidas och ett par nike free som jag gillar att springa med på asfalt. Funderar på om jag ska köra Tjejmilen på lördag i dem också

Kommentarer