DEN BÄSTA TIDEN ÄR NU

Jag satt just och tänkte, att den vackraste tiden på hösten är över. Utanför mitt fönster står björkar, som nyss var vackra och färgsprakande, men som nu är nakna, kala och gråa. Dimman ligger tät borta vid skogsområdet och mörkret har ännu inte riktigt lättat. Marken är regnvåt och luftfuktigheten är hög. Man kan nästa känna att närsomhelst kommer regnet igen. Som om dropparna liksom hänger i luften och bara väntar på att få trilla ner.

Men vackert eller inte, den bästa tiden är ändå nu. Det här är min dag och jag ansvarar för att göra det bästa av varje tillfälle, oavsett vad som händer. Idag ska jag påminna mig själv om det. Tänk på det du också. Smaka på orden. Den bästa tiden är nu. Och nu. Och nu. Du kan inte styra vad som händer, men du kan styra hur du reagerar och agerar på det som händer. Det är kraftfullt om du tänker på det.

Träden må vara nakna, men på marken sprakar det fortfarande i färg! Ut och njut idag om ni kan

Kommentarer