Mer om stress... och att stressa av

Tyvärr har jag en riktigt dålig uppladdningsvecka inför en tävling. Jag borde vila extra, äta extra bra och jobba mindre. I stället är det precis tvärtom. Men så blir det ibland för oss alla. Livet och pusslet går inte riktigt ihop som man skulle vilja och det är bara att göra det bästa utifrån sina förutsättningar. Jag jobbar på kontoret på dagarna och reser runt och håller informationsmöten på kvällarna. Det blir många mil i bil (aj aj min kropp gillar inte det) och långa dagar. Men idag är sista rycket och i morgon tänker jag försöka koppla av lite mer än veckan hittills som varit riktigt ruschig. Sedan drar vi söderut och på lördag ska vi på Tele 2 Arena för att kika på 24MX international supercross. Bra uppladdning inför söndagens löpning.

Den här veckan är det fler än jag som har eller har haft det körigt. Stressen finns där hos många och jag vill återigen passa på att uppmana till att söka balans och påverka det man kan. Det tipset skriver jag minst lika mycket till mig själv som till andra. På måndagsklubben var det fler än jag som hade andan i halsen på vägen dit, fyllda av oro, press och känslor av att man inte riktigt kan styra sitt välmående. Behöver jag säga att känslorna på väg hem var helt annorlunda? Att vara utomhus och att röra på sig är bästa medicinen mot stress. Att vara med djur kan också fungera på samma sätt. Jag skulle så gärna vilja ha en hund igen, men L är allergisk så det fungerar inte för oss just nu. Jag är uppvuxen med djur, både små och stora. Hamstrar, marsvin, kaniner, katt, hundar och sedan även hästar. För att stilla mitt begär brukar jag passa på att hälsa på hästarna hemma i byn när jag är där.

Oskar, Sabina och Brage uppskattar knäckebröd och morötter och kommer alltid springande när vi dyker upp

Kommentarer