Rulla runt

Jag har kommit ut på cykel igen, vilket är riktigt skönt. Jag älskar att rulla runt och bara koppla av ute i skogen. Jag kör sällan supertuffa pass själv utan det blir mer återhämtning och frisk luft, än riktig träning. Men när det kommer till cykling så har jag ingen press utan jag vill kunna njuta och ha kul mer än något annat. Jag har en ambition nu om att cykla en gång i veckan och det tänkte jag försöka hålla i även i vinter. Då får det bli inomhuscykling också förstås, men det gör ingenting. Om jag kan hålla igång cykelbenen så kommer jag att kunna köra ett eller ett par långlopp på mtb även nästa sommar, bara för skojs skull. Utan att jaga tider eller under press, utan bara för att det är kul.


I lördags hängde jag på mig ryggsäcken och trampade i väg längs med Storsjön. Jag hade egentligen siktet inställt på en runda som tillslut skulle ta mig till ICA maxi där jag skulle köpa ett par böcker. Nu blev det inte riktigt så utan efter nån timmes trampande hamnade jag hos systeryster och blev bjuden på lunch. Inga böcker men en thaigryta, det var inte alls dumt.


Äntligen fick jag användning för min fina sherides-väst också som jag köpte i början på sommaren, men ännu inte använt. Cykelbyxor, långa tights, underställströja i merinoull och en tunn jacka under västen räckte gott och väl. Hade jag trampat på lite tuffare så skulle jag ha tagit av mig jackan. Det var en riktigt varm och fin höstdag. Jag ångrar inte en sekund att jag gav mig ut.

Kommentarer