SUNDAY

Varannan söndag har jag "studiedag". Det kan göra mig lite stressad innan, men varje vecka när jag väl sitter där med näsan i kurslitteraturen och därefter låter fingrarna smattra mot tangenterna för att göra klart min inlämningsuppgift, så slås jag av hur mycket jag gillar det. Och hur passande den här kursen är just nu. Jag läser Medie- och kommunikationsvetenskap och denna delkurs handlar om Organisationskommunikation, och kommunikation vid organisationsförändring. Ni som känner mig vet att detta är spot on exakt vad jag jobbar med just nu. Vilken tajming! Som om jag hade anat då i våras när jag sökte kursen, att det som sedan hände på jobb i somras skulle ske. Det gjorde jag naturligtvis inte, men ändå. Så passande.

Nu var det inte alls vad jag hade tänkt skriva om. Jag skulle skriva om söndag, om avkoppling, om att samla kraft inför en ny vecka. Jag har verkligen samlat kraft den här helgen. Jag har prioriterat sömn och familjetid. Jag har laddat mina batterier. Jag har ätit god mat och kladdkaka och jag har kramats med människor som betyder mycket för mig. Sedan har jag också som sagt tankat kunskap, idag på eftermiddagen. Jag känner mig utvilad och laddad. För någon träning har jag knappt alls genomfört den här veckan. Vilket har varit helt enligt plan. Jag har gett kropp och knopp en mental lucka och nu satsar jag vidare. För att hålla i träningen bättre in i denna vinter, till skillnad mot förra, så jagar jag med ljus och lykta en startplats i Tunnel run i slutet på november. Högst troligt har jag fått tag på en. Hurra! Så i morgon börjar en ny träningsperiod fram emot loppet. Behöver jag säga att min motivation är på topp just nu?!

Kommentarer