EN RIKTIG SLAPPARDAG

Äntligen har Vinterstudion dragit igång och idag fick jag se programmet hemifrån soffan. Annat var det igår då vi smygtittade i spelhörnan på ICA Kvantum i Värtahamnen, både före och efter mitt lopp. Hur som helst, tillbaka till soffan och att ta en riktig slappardag, för det har verkligen varit välbehövligt. Jag kom hem igår kväll och nu ska resväskan packas om, för i morgon är det återigen dags att dra i väg. Det är helt enkelt mycket nu. Så kan jag summera läget. Men det är roliga saker på gång, och jag känner mig peppad, även om det till viss del är tungt att behöva dra iväg igen. Särskilt nu när jag har mycket att ta tag i på jobbet även här hemma.

Myssöndag i soffan. Kaffe och tända ljus. Livet är gött!

Jag kan konstatera att min vad trilskar rejält men att jag har vant mig så pass att jag inte riktigt märker själv att jag går väldigt märkligt. Men nu ska jag ta tag i det på allvar och förutom att jag lägger ner löpningen för säsongen så ska jag även gå på behandling. Jag har bokat in mig hos en naprapat på fredag, vilket jag lovade Maria på Access Rehab att jag skulle göra. Vila har jag ju testat utan att det verkar göra vidare värst stor skillnad. Nu ska lilla vaden få den omvårdnad den förtjänar så att jag kan komma igång snart igen.

Tills jag är helt återställd så har jag ett rehab/prehabprogram att ta tag i, som jag fått skickat till mig efter screeningen förra veckan. Jag har lite rörlighet och lite styrka som behöver förbättras. Dessutom har jag planer på både cykel (inomhus) och längdskidor. Det finns så mycket mer att göra här i världen än att springa!

Kommentarer