PEPPARKAKSKLADDKAKA

Jag har helt missat att lägga ut receptet på den pepparkakskladdis som jag bakade i söndags. Om du liksom jag älskar pepparkaksdeg så är detta helt klart en kaka som du inte vill missa! Jag kan inte förstå varför jag inte bakat den tidigare! Nästa gång tänker jag testa att servera lingongrädde till, det känns som om det kommer att bli pricken över i:et.

Du behöver:
3 ägg
1 dl sötning (t.ex. ICA sötströ om du vill ha lowcarb, eller socker)
175 gram smör
2,5 dl mandelmjöl
1 msk pepparkakskryddor
2 msk kakao
1 krm vaniljpulver
1 "pytteliten" nypa salt

Gör såhär:
Dra igång ugnen på 200 grader. Vispa ägg och sötning riktigt fluffigt. Smält smöret. Blanda de torra ingredienserna ordentligt och vispa ner i smeten. Häll i smöret sist. Smörj en springform och häll ner smeten. Grädda i ca 12 minuter. Låt stå i kylskåp i några timmar eller över natten. Servera med grädde.

Kommentarer