TIGHTS

Sedan jag klippte av mig håret, och kanske ännu mera sedan det dessutom blev rött, så har jag börjat använda klänning väldigt mycket till vardags. Det är som om jag måste kompensera den hårda frisyren med en mjukare framtoning. Mitt sätt att vara är ju också ganska rättframt och lite hårt, så kavaj och jeans är nu ofta utbytt mot klänning och kofta. Det har gjort att mitt användande av tights i olika former har ökat. Nu inte längre bara träningstights utan ibland använder jag mönstrade tights under en klänning.

I söndags myste jag runt i ett par hela dagen faktiskt. Först var det häng på arenan mest hela dagen då Vide hade träning, och sedan kändes det helt onödigt att byta till ett annat par för att gå till gymmet. Så nä, jag körde i samma par. Jag skulle gymma, vilket jag inte blir alltför svettig av, så för att spara lite på miljön och slitaget på kläderna så fick samma tights hänga med även dit. Bra köp!

Kommentarer